Monday 11 May 2015

Hormati Mahkamah Dunia, Nantikan Mahkamah Akhirat


HORMATI MAHKAMAH DUNIA & NANTIKAN MAHKAMAH AKHIRAT 

Satu kes tuduhan liwat telah selesai dibicarakan dan telah dimuktamadkan oleh para hakim.

Pengamal undang-undang telah memberi pelbagai respon. Ada yang pertikaikan prosedurnya semasa sessi berjalan dan ada yang akur dengan perjalanan perbicaraan.

----------------------SELESAI URUSAN DUNIA----------------------------

Memberi peringatan kepada masyarakat Malaysia yang tidak terlibat, agar menjaga lisan dan hati mereka. Ketika kes ini selesai di mahkamah dunia; jangan terlibat memanjang-manjangkan cerita dan memburukkan keadaan.

Jangan izinkan anak-anak anda mendampingi mereka yang mengutuk "pesalah". Itu terkeluar dari lunas-lunas Islam.

Kita tiada di tempat kejadian.

Selamatkan diri anda dan rakan-rakan lain; dengan memahami ayat Allah SWT dan hadis NabiNya ini:


إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ [٢٤:١٩]

"Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di DUNIA dan di AKHIRAT; dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian). "

"Those who love (to see) scandal published broadcast among the Believers, will have a grievous Penalty in this life and in the Hereafter: Allah knows, and ye know not."

وروى الإمام أحمد في مسنده عن ثوبان رضَي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم، قال: "لا تؤذوا عباد الله ولا تعيروهم، ولا تطلبوا عوراتهم، فإنه من طلب عورة أخيه المسلم، طلب الله عورته، حتى يفضحه في بيته"

"Jangan sakiti hamba-hamba Allah. Jangan permalukan mereka dan jangan mencari-cari aib mereka, karena sesungguhnya, barangsiapa yang mencari-cari aib saudaranya, maka Allah akan mencari aibnya, lalu membongkarnya di dalam rumahnya sendiri". (HR. Ahmad).


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...